תאריך פרסום: 19 בפברואר 2013
מפעל הפיס מכריז על זוכי תחרות "אינפוגרפיקה" בפייסבוק.
- מקום ראשון: אולינה זקרבסקי
- מקום שני: עדי גלילי
- מקום שלישי: מרינה זלוצ'ין
בתמונה: מקום ראשון בתחרות
בתמונה: מקום שני בתחרות
בתמונה: מקום שלישי בתחרות
בחודשים דצמבר וינואר נערכה תחרות "אינפוגרפיקה" בפייסבוק אשר יזם מפעל הפיס. הוגשו למעלה מ-250 אינפוגרפיקות, ובפני וועדת השיפוט עמדה החלטה קשה לבחור איזו מבין האינפוגרפיקות ממחישות באופן חזותי ויחסי את הפעילות העניפה של מפעל הפיס בתחומים שונים: תרבות ואמנות, חינוך, ספורט, רווחה, ועוד. התחרות הזמינה את הגולשים להציג באופן חזותי/עיצובי את תרומת מפעל הפיס לקהילה תוך הצגת הנתונים באופן יחסי.
אינפוגרפיקה הוא תחום שהולך ומתפתח בשנים האחרונות ומשמש להצגת נתונים יבשים והמחשת תהליכים באופן ויזואלי ומושך את העין, במיוחד באינטרנט. אינפוגרפיקה היא שם כללי להמחשה חזותית של מידע ונתונים, באמצעות איורים, תרשימים, תצלומים, אנימציה ועוד. במקרים רבים ילוו האלמנטים הגרפיים בהסברים טקסטואליים.
התחרות הייתה פתוחה למעצבים, למעצבי מוצר, לסטודנטים לעיצוב ולכל מי שעיצוב מעניין אותו. כל מה שהמתחרה היה צריך לעשות זה לקחת לכל הפחות 5 נתונים מתוך טבלת נתוני התמיכה שנמצאו בדף הפייסבוק של מפעל הפיס ולהציגם באופן חזותי באינפוגרפיקה המוצעת. המשתתפים בפעילות, היו צריכים לעצב אינפוגרפיקה המתארת בצורה גרפית וביחסיות את הפעילות המספרית הענפה של מפעל הפיס אשר התבססה על נתונים המציגים את תמיכת מפעל הפיס בקהילה בעשור האחרון, כפי שהם מצורפים באפליקציה.
לצורך התחרות מפעל הפיס הקים ועדת שיפוט מקצועית שחבריה:
- פרופ' דוד טרטקובר, מעצב, חתן פרס ישראל לעיצוב
- רוני לוית, מעצבת גרפית המתמחה באינפוגרפיקה
- פדי מרגי, מומחה למיתוג ועיצוב ומרצה בכיר בסגל הפקולטה לעיצוב מכון טכנולוגי-חולון
הזוכים המקומות הראשונים קיבלו פרסים אטרקטיביים:
- פרס ראשון – Macbook pro
- פרס שני – לוח גרפי למעצבים (בשווי של כ- 3,000 ₪)
- פרס שלישי – לוח גרפי למעצבים (בשווי של כ- 1,000 ₪)
בנוסף, האינפוגרפיקה הזוכה תופץ ככרזה בנקודות המכירה של מפעל הפיס.