פרויקט הדגל ״חממת מפעל הפיס לאופנה״ מגיע לשיאו

מפעל הפיס מכריז הבוקר על שיתוף פעולה עם רשת story, במסגרתו יוקם לראשונה מתחם פופ־אפ ייחודי למכירת קולקציות ההלבשה החדשות של ששת המעצבים זוכי חממת הפיס לאופנה 2022.

בנוסף, מפעל הפיס מכריז על "פרויקט T" - במסגרתו המעצבים הנבחרים של החממה עיצבו קפסולת טי שירטים ייחודית במהדורה מוגבלת שתימכר בחנות הפופ אפ של story - כל ההכנסות תרומה של מפעל הפיס לעמותת ״הופכות את היוצרות״ הפועלת להעצמה אישית וכלכלית של נשים היוצאות ממעגל הזנות והסחר.

כחלק מהתמיכה המתמשכת של מפעל הפיס בקידום עולם התרבות בישראל, מועצת הפיס לתרבות ולאמנות משקיעה משאבים רבים גם בתמיכה במעצבי אופנה ישראלים, ומובילה זו השנה השביעית את פרויקט "חממת הפיס לאופנה". מיזם הדגל, שנחשב להצלחה גדולה, נועד לעודד יוצרות ויוצרים מקומיים, ומסייע ותומך במעצבים צעירים בעיצוב ובהפקת קולקציית הלבשה חדשה.

ששת המעצבים של פרויקט חממת הפיס לאופנה, שנבחרו במהלך 2022 על־ידי ועדה אמנותית מקצועית, זכו במענק כספי בסך של עד 100 אלף ₪ כל אחד לעיצוב ולהפקת קולקציית הלבשה חדשה. מאז, הם מקבלים ליווי מקצועי ואמנותי של המנטורים, אנשי המקצוע והמעצבים המובילים בישראל בתחומי הפיתוח העסקי, המיתוג והשיווק.

לרגל אירועי השיא של פרויקט חממת הפיס לאופנה, מכריז מפעל הפיס על שיתוף פעולה עם רשת story, במסגרתו לראשונה יוקם מתחם פופ־אפ ייחודי בחנות הדגל של רשת סטורי בכיכר דיזנגוף, ובו ששת המעצבים הנבחרים של החממה יציגו וימכרו את קולקציות ההלבשה החדשות שעיצבו מעשה ידם. חנות הפופ-אפ תפעל החל מתאריך 3/5/2023 למשך חודש וחצי, כמו כן הפריטים יוצגו למכירה גם באתר של רשת story.

בנוסף, במסגרת התמיכה השוטפת של מפעל הפיס בקהילה, מוביל פרויקט חממת הפיס לאופנה את "פרויקט T"- כולו תרומה לעמותת "הופכות את היוצרות" הפועלת להעצמה אישית וכלכלית של נשים היוצאות ממעגל הזנות והסחר. במסגרת התרומה לקהילה, ששת המעצבים הנבחרים של חממת הפיס, עיצבו קפסולת טי שירטים ייחודית במהדורה מוגבלת, פרי יצירתם ובשפתם. קולקציית חולצות הטי תימכר אף היא בחנות הפופ־אפ של סטורי ובאתר המקוון.

זו השנה השנייה שבה מפעל הפיס מבקש לאפשר למעצבים ולמסגרת הוותיקה והמוערכת של חממת הפיס לאופנה שנוצרה במהלך שבע השנים האחרונות, להמשיך ולהעביר את הטוב לגורמים נוספים הפועלים למען קהילות מוחלשות, בעולמות התוכן הרלוונטיים. במסגרת התרומה לקהילה, ששת המעצבים הנבחרים של חממת הפיס, עיצבו קפסולת טי שירטים ייחודית במהדורה מוגבלת, פרי יצירתם ובשפתם. קולקציית חולצות הטי תימכר אף היא בחנות הפופ אפ של סטורי ובאתר המקוון. הטי שירטים יימכרו במחיר אחיד של 160 ₪ וכל ההכנסות ממכירתן ייתרמו לעמותת 'הופכות את היוצרות', הפועלת להעצמה אישית וכלכלית של נשים היוצאות ממעגל הזנות והסחר, בין היתר באמצעות לימוד תפירה ואופנה.

לצורך פיתוח וייצור הטי שרטים הוקצה למעצבים מענק מיוחד, בנוסף על המענק המיועד לעיצוב קולקציה חדשה. חממת הפיס לאופנה שמה דגש על קיימות ושמירה על הסביבה ולפיכך עיצוב הטי שרטים יקודם דרך שימוש בדד סטוק בלבד (מלאי שלא נעשה בו שימוש).

ששת המעצבים הנבחרים של "חממת מפעל הפיס לאופנה" לשנת 2022

בתמונה: המעצבים הנבחרים של פרויקט "חממת מפעל הפיס לאופנה" לשנת 2022. צילום: סיון פרג

חלק מהמעצבים שנבחרו לחממת הפיס בשנים עברו, הפכו לשמות בולטים בתעשיית האופנה וחלקם אף הוזמנו להציג בתערוכות מובילות בחו"ל, בהם בוגרי החממה: שחר אבנט, הד מיינר, טלי קושניר, קים דרור, ענת משולם ודור חן עם המותג Holyland Civilians.

דולין מלניק, ראש אגף התרבות של מפעל הפיס, ומנהלת מועצת הפיס לתרבות ולאמנות: "אגף התרבות של מפעל הפיס משקיע מיליוני שקלים בשנה בקידום עולם התרבות בישראל, בכללו תמיכה באמנים, ביוצרים ובקידום עולם האופנה. כחלק מתמיכה זו, מוביל זו השנה השביעית את מיזם חממת הפיס לאופנה שתומך במעצבים ישראלים ומעודד אותם להמשיך לחלום, ליצור ולהציג את מיטב היצירה בתחום עיצוב האופנה. פעילות החממה זכתה להצלחה גדולה בשנים האחרונות, ואנו שמחים על שיתוף הפעולה עם סטורי שמעניק למעצבים במה למכור את הקולקציות שלהם לקהל הרחב. אין לי ספק, שפעילות זו מסייעת להפוך את צעדיהם הראשונים של מעצבי אופנה בישראל לבטוחים וליציבים יותר".

אורי רייז, בעלים ומנכ"ל 911 אופנה בעלת רשת סטורי: "כחלק מתפיסתנו מהיום הראשון להקמת רשת סטורי, חשוב לנו לקדם אופנה בת קיימא ולספר את סיפורם של מותגים המקיימים בעלי ערך מוסף ומובילים באג'נדות חברתיות וסביבתיות. אנו רואים חשיבות רבה בתמיכה בתעשיית האופנה המקומית ובמעצבים הצעירים ושמחים לתת להם הזדמנות אמיתית לייצר ולמכור את הקולקציות עליהם חלמו ועיצבו בפלטפורמות המכירה של רשת סטורי".

על חברי הועדה האמנותית של חממת מפעל הפיס לאופנה

זו השנה השביעית שמפעל הפיס ממשיך לתמוך במעצבי אופנה ישראלים באמצעות פרויקט הדגל "חממת הפיס לאופנה". את פרויקט החממה ליווה צוות מקצועי של המנטורים מהמובילים בתחומם בישראל:

אירה גולדמן (ליווי אמנותי) - מעצבת אופנה בעלת ניסיון עשיר בארץ ובחו״ל. חברת סגל במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר ובמחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל. גולדמן היא בוגרת שנקר משנת 2002 מאז התמחתה בחברות עיצוב מובילות במגוון רחב של תחומים.

שגיב גלעם (ליווי אמנותי) - בוגר מצטיין של החוג לעיצוב אופנה בבית הספר הגבוה שנקר. עבד במשך 18 שנה ב'קסטרו', כמנהל הקריאטיבי של המותג. כיום בעל סוכנות המספקת שירותי ייעוץ קריאטיבי, פיתוח עסקי ופיתוח מוצר למעצבים ומותגים בארץ ובעולם.

מיכל צ'יטיאט (ליווי עסקי) - מיכל יועצת למעצבים מקומיים לפרוץ אל השוק הבינלאומי. היא ממשיכה להיות פעילה חברתית בנושא נשים, ועוסקת זה מכבר ביצירה. עבודתה משלבת צילומי סטילס וקטעי וידאו עם סאונד שיחד מתחברים ליומן ויזואלי מרתק.

אורי רייז (ליווי עסקי, אסטרטגי ושיווקי) - בעלים ומנכ"ל קבוצת 911 אופנה המחזיקה ברשת סטורי וברשת חנויות Scotch&Soda בישראל. בנוסף, מייבאת החברה בבלעדיות כ-80 מותגים המשווקים ללמעלה מ- 1,000 נקודות מכירה בישראל. החזון של רייז, לייבא את המותגים המובילים בתחום הלייף סטייל, בעלי אג'נדה סביבתית וחברתית. לפני כשנה נפתחה בסטורי כיכר דיזינגוף מחלקת יד שניה. חברת 911 אופנה קיבלה את הזיכיון של המותג המצליח Alo Yoga בישראל.

סהר שלו (חבר הוועדה האמנותית) – סהר שלו עסק בעשור האחרון בעיתונות אופנה בעיתונים ״הארץ״ ו״ידיעות אחרונות״, ובימים אלה הוא חוקר אופנה ותרבות וכותב תוכן עצמאי.

על המעצבים והמותגים הזוכים של "חממת מפעל הפיס" לאופנה

גולן פרידמן ואדי גברילידיס - House of Jaffa
House Of Jaffa הוא מותג עכשווי בר-קיימא ונגיש המתמקד באקזוטיקה ובתרבות הארץ ישראלית-ים תיכונית. המותג נולד ביפו ומשקף את האסתטיקה הרב-תרבותית של המקום.
הקולקציה בנויה ממלתחת נופש ומבגדי גברים מסורתיים המורכבים על ידי רקמות עדינות והדפסים רומניים היוצרים חזון uni-sex מודרני לפריטי הלבוש.
המותג הושק בשבוע האופנה ת"א באפריל 22 והקולקציה מייד הפכה לאהובה בקרב כוכבים ומכתיבי אופנה מקומיים כגון הראל סקעת, אגם בוחבוט, איתי לוי, סטפן, משה פרץ ורבים נוספים.

גילי פלג - Forest
FOREST הוא מותג אופנה המעצב פריטים בהשראת הטבע עבור אלו החשים דחף בלתי מוסבר לצאת למחוזות ירוקים. עבור אלו הגרים בעיר, אך כמהים לטבע – FOREST רוצה להיות הריאה הירוקה – לתת את מנת הטבע הרצויה, דרך השראות המותג ועולם התוכן שהוא מעביר, אך גם בדגמים עצמם.
הדפסים מקוריים המציגים אלמנטים של נופים וחיות. גזרות המתוכננות ביסודיות ומבקשות לענות על הצורך בנוחות לצד הרצון לביטוי עצמי דרך אופנה. בגדים המיועדים במיוחד להליכה, ריצה, רכיבה ותנועה לקצב המוזיקה. דרכי הייצור של המותג איטיות ואתיות, יחידות בודדות או מהדורות קטנות בתהליך ייצור רגיש ואיכותי.

הילה ברודי - HAR
המותג HAR מתמחה בייצור פריטי לבוש ייחודים שנוצרו בעבודת יד. כל פריט נוצר על ידי שימוש חוזר בטקסטיל מקורי הנבחר בקפידה. שילוב טקסטיל מקורי עם פרשנות עכשוויות מעניקה לפריט חיים חדשים. בשבילי ההשראה תמיד תתחיל בטקסטיל ובמגע של הבד על העור. אני משתדלת שמרבית הבדים שאני בוחרת הם מסיבים טבעיים כמו כותנה, פשתן, משי, צמר. אלה לא רק חומרים שמרגישים טוב על הגוף, הם גם מבטאים עבורי את החיבור למקורות ולטבע, שהוא חלק גדול מהאישיות שלי, ומהמקום הזה נוצר המותג ושמו HAR.

יערה ארגמן - Familiar Feeling
תחושה של DE JA VU. המותג נולד בתחילת ימי נגיף הקורונה, מתוך רצון להביע כמיהה לימים "פשוטים" יותר של אהבה וביחד. בהשראת דיוקנאות מתרבויות וזמנים שונים, המותג מציע פרטי לבוש ייחודיים לאישה המודרנית עם דגש על פלטה צבעוניות נועזת, שילובי הדפסים מפתיעים ובדים איכותיים.
מתוך חשיבה על ייצור אחראי, המותג שם דגש על שימוש בבדי dead stock משובחים, בעיקר משי מודפס מקולקציות עבר של בתי אופנה מובילים. מיובאים מניו יורק, שם עבדה והתמקצעה המעצבת בעשור האחרון. הקו של familiar feeling הוא אקלקטי ומפתיע בחיבוריו ומיוצר בקפידה בכמויות מוגבלות.

דנה אקוס ונוי פרימור - Above
המותג Above הוקם בשנת 2021 על-ידי נוי פרימור ודנה אקוס, בוגרות מגמת עיצוב אופנה בשנקר. כשפתחנו את המותג היה לנו ברור שאנחנו רוצות ליצור את המלתחה האידיאלית מבחינתנו. 'לבוש בשכבות' הוא מונח המתאר צורת התלבשות, לבוש בשכבות והפיכתו לנושא המרכזי של המותג, שם דגש על מלתחה בהסתכלות קצת אחרת. מורכבת אך לא מחייבת. מתוחכמת אבל גם פשוטה. על כל פריט יש תווית שמציינת את סוג השכבה, אם זו שכבה תחתונה, אמצעית או עליונה. המותג מאפשר ללקוחותיו מלתחה מודולרית ועל זמנית שלא מתחלפת כל עונה אלא גדלה והופכת ליותר מגוונת הכוללת עוד שכבות. כל הפריטים מעוצבים ומיוצרים בישראל מתוך רצון לתמוך בתעשייה המקומית.

נועה טרלובסקי - אופנת ברכה אוריגינל'ס
אופנת ברכה אוריג'ינלס היא רנסנס לחנות המקורית שנוסדה בשנת 1969 ע"י ברכה ויעקב טרלובסקי - ונפתחה מחדש על ידי נכדתם נועה טרלובסקי שמובילה את המותג יחד עם בן זוגה יוסי ניסים. העיצוב הססגוני והנוסטלגי מזמין את כל מי שחפץ לבטא את עצמו בייחודיות ואותנטיות להתלבש בלי פחד. המותג מזוהה עם אידיאולוגיה ומערכת ערכים הכוללים בתוכם חשיבות ייצור איטי ומקומי, גזרות מחמיאות לכל מבני הגוף והמגדרים, אותנטיות מקוריות, שמירה על כדור הארץ והחיים. אופנת ברכה נשענת על האסתטיקה המקורית של הבוטיק ושוזרת בתוכו רפרנסים תרבותיים מקומיים, קלילות והומור, צבעוניות ומשב רוח רענן ושמח למציאות היום יומית שלנו.

גלריית תמונות - מתוך קולקציית החולצות

גלריית תמונות

פופ־אפ פרויקט החממה 7 של מפעל הפיס בשיתוף רשת סטורי, יהיה פתוח לקהל הרחב בין התאריכים 3 במאי ועד 15 ביוני 2023 בחנות הדגל של Story בכיכר דיזנגוף 94 תל־אביב, ובאתר החברה: www.storyonline.co.il.

בתמונה: מתוך חנות Story. צילום: סיון פרג

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות

31 במרץ 2025

בפעם העשירית – נושמים תרבות בטבע לכל המשפחה בחול המועד פסח

מיזם "נושמים תרבות" של מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים יתקיים בחול המועד פסח, 14 עד ה־17 באפריל 2025
29 בינואר 2025

מפעל הפיס הכריז על הזוכה הגדול בפרס ספיר לספרות ע"ש פנחס ספיר לשנת 2024

פרס ספיר על שמו של פנחס ספיר הוא הנדיב, היוקרתי, המוערך והמפורסם בפרסי הספרות המחולקים בישראל זו השנה ה-24 על ידי מפעל הפיס
5 בינואר 2025

מפעל הפיס מכריז על שלושת מועמדי "הרשימה הקצרה" בפרס "הביכורים" של פרס ספיר לספרות לשנת 2024

22 בדצמבר 2024

מפעל הפיס מכריז על חמשת המועמדים הסופיים של פרס ספיר לספרות לשנת 2024: "הרשימה הקצרה"

חמשת המועמדים הסופיים נבחרו על ידי חבר השופטים של הפרס, בראשות יו"ר ועדת השיפוט, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות
25 בנובמבר 2024

מפעל הפיס מכריז על "הרשימה הארוכה" של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2024

פרס ספיר על שמו של פנחס ספיר נוסד בשנת 2000 והינו הנדיב, היוקרתי, המוערך והמפורסם בפרסי הספרות המחולקים בישראל זו השנה ה־24 על ידי מפעל הפיס
לעוד מועצת הפיס לתרבות ולאמנות